Ladies Who Golf | Golf ain’t a boys' club anymore: meet Chiara.
Ze runt een snelgroeiend skincare- & tanningmerk, stuurt een creatief team aan, lanceert moeiteloos nieuwe producten én ontdekte anderhalf jaar geleden haar liefde voor golf. Chiara (27), co-founder van Roquebrun, bewijst dat de golfbaan allang niet meer exclusief terrein is voor mannen in klassieke poloshirts. Ze staat voor een nieuwe beweging: jonge vrouwen die laten zien hoe anders golf óók kan zijn: ontspannen, ambitieus, nieuwsgierig en met flair. Welkom bij de eerste editie van Ladies Who Golf.
Glow season: Roquebrun in de versnelling
Bij Roquebrun is Q4 intens. Hun nieuwste lancering, een lipproduct met SPF 15, markeert de eerste stap richting een bredere SPF-lijn. Het merk groeit, professionaliseert en werkt al maanden vooruit; producten voor 2026 en 2027 liggen al op tafel. “December is bij ons altijd superdruk. Black Friday, Kerst… terwijl ons hoogseizoen eigenlijk pas in de lente begint.”
De start-upfase maakt langzaam plaats voor visie en structuur. En dan wordt het bedrijf ook nog eens volledig zelf gefinancierd. “We hebben geen investeerders, dus we financieren alles zelf. Daardoor loop je soms echt tegen dingen aan.” Het geeft Roquebrun vrijheid, maar ook verantwoordelijkheid. Het team van inmiddels zeven vrouwen vraagt om richting, planning en leiderschap.
The Road to Skins
Sinds september ligt Roquebrun bij Skins Cosmetics, een enorme mijlpaal die Chiara nog altijd (terecht) voelt. “Mensen zeggen nu spontaan: ‘Oh Roquebrun, dat ken ik!’ Dat voelt heel bijzonder.”
Tijdens hun decembertour “Road to Skins” krijgen de eerste vijftig bezoekers een goodiebag met daarin een exclusieve blauwe Golf.nl x Roquebrun-golfbal.
Dit was Chiara’s ‘Golf Girl Era’-moment
Tijdens een Harper’s Bazaar Business Club-event op Bernardus Golf gebeurde het: Chiara raakte hooked on golf. “Ik was meteen helemaal verkocht en dacht: let’s start.”
Wat begon als een eenmalige uitnodiging, groeide uit tot een echte liefde voor de sport. Ze vond een jonge vrouwelijke coach, startte met lessen en speelt inmiddels – wanneer ze de tijd weet vrij te maken in haar drukke ondernemersleven – regelmatig. Golf is voor haar geen sport van prestatie, maar van rust: “Ik ben buiten, ik wandel, mijn mobiel gaat weg… ik zit de hele dag al binnen op kantoor, dus dit is heerlijk.”
Ze speelt met haar vriend, vriendinnen en mede-founder Sophie. Wat ooit een ‘boys club vibe’ had in haar vriendengroep, is nu steeds vaker een gemixt gezelschap met vrouwen die nét zo fanatiek worden als zij. Golf maakt zelfs deel uit van haar reizen. Zo speelde ze in Spanje op een baan met zee-uitzicht en ontdekte ze in Japan dat je met een eigen caddy de baan op gaat én sushi eet tussen de holes door.
Vrouwen op de fairway – en waarom het tijd is
Golf mag dan veranderen, Chiara merkt dat sommige clubs nog traditioneel aanvoelen. “Op traditionele clubs word je soms echt aangekeken: ‘wat doe jij hier?’” Het is niet vijandig, maar wel voelbaar. Je merkt dat het simpelweg nog niet standaard is dat vrouwen ook steeds vaker op de baan staan.
Toch ziet Chiara dat er een nieuwe generatie golfers ontstaat – jong, vrouwelijk en divers. Op moderne banen voelt golf luchtiger en socialer. Precies de redenen waarom ze blijft komen. Voor vrouwen die twijfelen om te starten, heeft ze één boodschap:
“Het is echt veel makkelijker om te beginnen dan je denkt. Er zijn low-key banen, indoorbanen en het hoeft helemaal niet zo duur te zijn.”
En: “Het is juíst superleuk voor meiden: leuke outfits, prachtige groene banen, en een perfecte plek om te borrelen.” Het verbaast haar dat golf nog niet zo populair is onder vrouwen. “Je ontmoet juist veel ondernemende mensen op de golfbaan. Het is eigenlijk de perfecte ontmoetingsplaats.”
Essentials voor onder de boom & Chiara’s Golf Wishlist
Naast golf heeft Chiara natuurlijk ook haar eigen Roquebrun-essentials, die perfect passen bij de feestdagen én bij vrouwen die graag stralend de baan op gaan.
Chiara’s cadeau-favorieten van Roquebrun:
- Tan out of Ten giftbox – alle gradual tanning essentials in één luxe box
- Christmas Crackers – een mini facial tan + headband, ideaal als feestelijke verrassing
En dan is er natuurlijk haar eigen (Golf) Wishlist – een lijst met gear, outfits, banen, reizen en ervaringen die haar Golf Girl Era de komende tijd verder vorm gaan geven.
Chiara’s (Golf) Wishlist
- J.Lindeberg Sammie Pile Jacket
Het ideale “I’m a golf girl now”-jack: functioneel, vrouwelijk en altijd camera-ready. - Adidas Gazelle Spikeless Golfschoenen
Streetstyle die moeiteloos de fairway op mag. Comfortabel, trendy en Chiara-approved. - Pinned Prism Afstandsmeter
Voor precisie, meer vertrouwen bij elke slag en eerlijk: gewoon heel leuk om te hebben. - La Bonne Brosse – Universal Haircare Brush
Voor flawless hair zelfs na 18 holes wind, zon, regen én bunker-chaos. - Lacoste Golfsweater
De perfecte après-golf knit: warm, klassiek en effortless chic. - Sage Nespresso Creatista Plus
Glow begint met goede koffie. Ideaal voor vroege tee times én lange dagen op kantoor. - Lunch at Noble Kitchen @ Bernardus
Golf, gastronomie en een vleugje luxe — Chiara’s favoriete manier om een ronde te vieren. - Vriendinnen-uitje naar Chi Chi
Want een Golf Girl Era draait óók om plezier, lachen en cocktails om die birdies vieren. - Boek: Hoe leef je een kunstrijk leven – Katy Hessel
De ultieme inspiratieboost voor iedere vrouw die haar leven net zo creatief, eigen en stijlvol wil vormgeven als haar swing.
Welcome to the club
Chiara laat zien wat golf anno nu is: een sport waar vrouwen niet alleen welkom zijn, maar ruimte innemen, hun eigen energie meebrengen en het spel anders maken dan het was. Ze staat precies waar Ladies Who Golf voor staat: ambitie, ontspanning, stijl en nieuwsgierigheid.
“Op veel banen kijken ze nog wel eens, maar het verandert. En het is gewoon heel leuk, je moet alleen die eerste stap durven zetten.”
Zet nu jouw eerste stap in golf en boek een (gratis) proefles!